Estratègia de màrqueting de continguts

La subdirecció de Màrqueting exterior de turisme basa la seva estratègia de continguts en la creació i producció de continguts propis multimèdia (text, imatges, animacions, vídeo, àudio…) que donin suport a les diferents activitats de promoció i màrqueting de Turespaña per a l'execució del Pla Estratègic 2021-2024.

Per tant, els continguts propis són un element molt important de l'estratègia de màrqueting de l'organisme. Aquests continguts es difonen a través de diversos canals com ara:- La pàgina web Spain.info- Els perfils de Turespaña a les xarxes socials- Els butlletins periòdics que distribuïm a les bases de dades a través del nostre CRM- Els esdeveniments a públic final, fires, tallers, etc. que organitza la Xarxa de conselleries a l'exterior.

Portal Spain.info
Portal Spain.info

La finalitat és elaborar una acurada selecció de continguts diferenciats i segmentats per oferir una informació personalitzada a les diferents audiències i aplicable a tots els suports i formats.El contingut intentarà crear un relat diferencial d'Espanya com a destinació, que ajudi a inspirar, anticipi l'experiència del viatge i emocioni.En particular, els continguts tenen en compte:- Segmentació per perfils. El contingut haurà de ser rellevant per a cadascuna de les audiències a què es dirigeixin, segons determini TURESPAÑA en cada cas.- Originalitat i creativitat. El contingut haurà de ser creatiu i original per atreure l'atenció de l'audiència. - Qualitat i innovació. Apostar per la incorporació progressiva de formats menys convencionals (podcast, vídeos 3D, realitat augmentada, realitat virtual…).- Viralitat. Apostem per la realització de continguts digitals diferents que generin un efecte positiu i de sorpresa al turista potencial, de manera que s'animi a compartir-lo.- Contingut líquid. És important que el contingut es planifiqui de manera que es pugui fer servir fàcilment i de manera alternativa en els diferents suports. - Que enalteixin els valors de la marca turística Espanya. En particular, els valors associats a la sostenibilitat, en el seu triple vessant: sociocultural, econòmic i mediambiental.

Tipologia de continguts

1. Continguts editorialsCreació d'articles, publireportatges, notes de premsa, butlletins de notícies, fulletons, e-books, whitepapers, etc. Tarifació per paraula.2. Material fotogràficProducció fotogràfica de diferent tipus: Fotografies aèries (amb dron), fotos d'alta qualitat HDR, fotos per a ús a RRSS…Les imatges han de tenir qualitat suficient i adequada per a la seva publicació en diferents suports, tant en format digital com en format analògic (tanques publicitàries i exterior o autobusos, estands a fires) i han d'estar lliures de qualsevol imperfecció tècnica (píxels morts, zones sobreexposades, etc.) i en color. El material produït s'utilitzarà a pàgines web, xarxes socials i projeccions audiovisuals i s'han de fer imatges diferents en funció del canal de distribució i del públic al qual va destinat. Tots els materials es lliuraran en suport electrònic de la més alta qualitat.1. Infografies S'entendrà per infografia la representació visual estàtica o dinàmica en què intervenen descripcions, narracions o interpretacions, presentades de manera gràfica i, normalment, figurativa. Les infografies són recursos idonis per transformar un concepte en imatges i presentar la informació en un format molt més atractiu per als turistes. Tarifació en funció de la tipologia estàtica o dinàmica.2. Il·lustracionsS'entendrà per il·lustració la representació visual estàtica en què intervenen descripcions, narracions o interpretacions, presentades de manera gràfica.3. Vídeos Elaboració de contingut audiovisual de gran impacte visual, que inclou els serveis d'enregistrament, edició i postproducció de materials audiovisuals promocionals.Es produiran vídeos en diferents formats i durada en funció del canal de difusió i mercats als quals vagin destinats.El material produït es farà servir en pàgines web, xarxes socials, projeccions audiovisuals i presentacions als actors econòmics del sector turístic. Tots els materials es lliuraran en suport electrònic de la més alta qualitat.4. Contingut interactiuAquest tipus de contingut està destinat a diferents formats i canals que incentivi la interacció dels usuaris com, per exemple: jocs, concursos, enquestes, vídeos interactius, infografies interactives, etc.Tots els continguts estaran preparats per poder distribuir-se a través de diferents canals adaptats, tant per a mitjans propis de TURESPAÑA com per a mitjans pagats: Internet, dispositius mòbils, publicacions digitals i en paper.5. Podcast de turisme Contingut sonor en què es faci èmfasi en el vessant experiencial de la destinació, ressaltant la qualitat dels productes espanyols més enllà de les destinacions estivals, i on es prefereix una imatge multidestinació en la qual combinar turisme actiu o de naturalesa amb les vacances de sol i platja.

Gestió de continguts multimèdia

La creació de continguts propis de Turespaña fa necessari comptar amb eines que permetin la gestió eficaç, ràpida i compartida dels recursos. Per això, comptem amb VIDEOMA, programari de gestió multimèdia, que ens permet desar tots els continguts, propis i cedits, en una única ubicació amb accés a tot el personal de Turespaña, incloses les Conselleries de Turisme a l'exterior. A través de Videoma es du a terme una tasca exhaustiva de catalogació de tot el contingut generat i es descriu cada peça perquè la cerca de recursos sigui tan bona com sigui possible. Així, el personal amb accés a l'eina pot consultar quins drets hi ha sobre el material, qui ha cedit el material, per a quins usos es pot utilitzar, etc.