Kanpainen historia

1984az geroztik, Espainiako turismo-markaren irudia Miróren Eguzki famatuarekin lotzen da, orduz geroztik Turespañak abian jarritako hainbat publizitate-kanpainaren buru izan den Espainiako turismoaren logotipoarekin. Ikur hori 1983an sortu zuen Joan Mirók, eta Espainiako gobernuari doan eman zion Espainia atzerrian sustatzeko. Gaur egun mundu-mailako erreferente izaten jarraitzen du, herrialde ugarik imitatu baitute. Logotipo hori onartu zenetik, eta 2017an egungo «Espainia zure parte da» kanpaina abian jarri zen arte, guztira 9 publizitate-kanpaina jarri dira abian, eta une oro Espainiaren irudi berritua transmititu dute, helmuga turistiko lider bihurtu arte.

1960ko hamarkadaren amaierara arte, publizitatea, bereziki, maila sozial handiko turismo kulturala egitera bideratu zen, urtaro edo kokapen geografiko zehatzik ez zuena. “Espainia ezberdina da” lemaren urteak izan ziren, gure herrialdeko publizitatearen historian jada mitikoa den leloa. Ondoren, eta ia 70eko hamarkadaren amaierara arte, publizitatea eguzkia, hondartza eta festetan zentratu zen batez ere, turismo ludiko eta herrikoiagoa bilatuz.

Spain. Everything under the sun (1984-1990)

1984an, «Dena eguzkiaren azpian» leloarekin jarri zen martxan publizitate-kanpaina, ziurrenik Espainiako azken publizitatean distiratsuenetako bat, iraupen luzeko (bederatzi urtez erabili zen) eta eraginkorrenetakoa. Kanpainak pisu handia ematen zion eguzkia eta hondartza produktuari, eta «Eguzkiaren azpian dagoen berri guztia» lelora eboluzionatu zuen, helmugaren sustapen dibertsifikatuago eta kalitate handiagoko baterantz joz.

Spain. Everything under the sun (1984-1990)

Passion for life (1991-1994)

1991n «Passion for life» eslogan berriak gero eta turismo aktiboagoa eta biziagoa aipatzen zuen, bisitatzen gaituztenak oporrak pasatzera ekarrarazten dituen gure izaera sutsuaren arabera. Espainia esperientzia eta emozio desberdinak nahi dituen bisitariaren bilaketari erantzuten dion helmuga gisa erakusten da.

Passion for life (1991-1994)

Spain By (1995-1997)

Irudi-kanpaina honek nazioarteko merkatuan ospetsu diren argazkilari batzuek Espainiari buruz duten ikuspegia interpretatzen zuen. Herb Ritts, Elliot Erwitt edo Annie Leibovitzen irudiek estiloa duen eta desberdina eta ikusgarria den herrialde bat erakusten zuten. Eslogan bera zuen baina irudi hain pertsonalik ez zuen baina estatika oso zaindua zuen kanpaina honen bilakaera batek helmugako eskaintzaren aniztasuna argiago azaltzen zuten.

Bravo Spain (1998-2001)

1998an eta «Bravo Spain» esloganarekin, komunikazio-kanpaina berri bat sortu zen eslogan zehatz eta gogoangarri batekin, hizkuntza guztietan erraz eta berdin ahoskatzen zena. Espainia herrialde moderno baten irudi gisa transmititzen du, kalitatezkoa eta anitza, eta bisitariak eguzkiaren eta hondartzaren ordezko produktuetan atxiki nahi ditu, gastu-gaitasun handiagoa duen turismoa erakarriz.

Bravo Spain (1998-2001)

Spain marks (2002-2003)

Publizitate-kanpaina aitzindaria, sorkuntza honen ardatza Espainia nortasun propioa duen helmuga turistikotzat hartzean oinarritzen zen, bisitaria axolagabe uzten ez duen bizimodua ulertzeko modu bat, bisitaria markatuta uzten duena. Kanpaina originala da, nolabaiteko ironia duena, eta edertasun estetiko handikoa, zuri-beltzeko irudien gainean gorriz gainjarritako leloaren kontrastearekin.

Spain marks (2002-2003)

Smile! You are in Spain (2004-2009)

Espainiara egindako bisitaren osagai emozionala eta hurbila, esperientziaren izaera dibertigarria eta lasaia nabarmentzen duen kanpaina, bere irudietan irribarre baten arrastoarekin nabarmentzen dena. Espainiako bizimoduari eta bizimoduari garrantzia berezia ematen dio, Espainiako kulturaren balioa transmitituz eta bere eskaintzaren aniztasuna pertsonalizatuz. Sorkuntzaren ikuspuntutik, kanpaina kontserbadorea izan zen, Espainiara egindako bisitan atzerriko turisten uneak jasotzen dituena.

Smile! You are in Spain (2004-2009)

Spain. 25 years beyond the sun (2008)

2008an, Joan Mirók sortutako Espainiako turismo-logotipoak 25 urte bete izana ospatu zuen Turespañak, kanpaina orokorrarekin batera hiru hilabetez iraun zuen kanpaina zehatz batekin. Publizitate-ekintza honen helburua lehen mailako turismo-helmuga gisa gure irudia indartzea izan zen. Sorkuntzaren argudioa «denboran zehar egindako bidaia» izan zen, non duela 25 urteko turistek gaur egungo Espainiaz eta bere erakargarri nagusiez gozatzen zuten: eguzkia eta hondartza, gastronomia, kultura, arkitektura garaikidea eta erosketak.

Spain. 25 years beyond the sun (2008)

I need Spain (2010-2016)

2009an egindako Espainiako turismo-markaren posizionamenduari buruzko azterketa baten ondorioz, Espainiak Europa osoan helmuga turistiko gisa mantentzen jarraitzen zuen posizio sendoa agerian geratu zen, nahiz eta beti eguzki eta hondartzako turismoarekin gehiegi lotuta egon. Aldi berean, ikerketa horrek Espainiak gora egiten ari ziren merkatuetan zuen posizio ahula berretsi zuen, batez ere, Asian.

Ondorioz helburu bikoitzean oinarritutako estrategia berri bat hartzea suposatu zuen: Espainia marka Europako merkatuetan birkokatzea, Espainiako turismo-eskaintzaren aniztasuna ezagutzera emateko; eta Espainia turismo-markan kokatzea gorantz zihoazen merkatuetan, hain ezaguna ez zen potentzial handiko merkatuetan zuen ospea indartzeko helburuarekin.

Horretarako, 2010ean I Need Spain («Espainia behar dut») kanpaina jarri zen abian, Espainiaren turismo-markaren irudia berritzea helburu zuena, bere aktibo nagusietako batean oinarrituta, hau da, Espainiako bizimodua.

Kanpaina garatzeko, formatu grafikoetan, ikus-entzunezkoetan eta sarean, nazioartean ospe handiko argazkilarien, hala nola Erik Almas eta Ale Burseten, Julio Medem eta gisako zinemagileen eta gastronomia-munduko enbaxadoreen, hala nola Ferran Adriàren, edo kirolarien, adibidez, Gisela Pulido eta Espainiako futbol- eta saskibaloi-selekzioetako jokalarien lankidetza izan zen.

Kanpainak Espainiako helmuga turistikoen eta produktuen aniztasuna islatu nahi du ikus-entzunezko eta spot ugariren bitartez. Kanpaina honetan, gainera, Asiako merkaturako esklusiboki diseinatutako sorkuntza-materialak sartu ziren lehen aldiz.

Kanpaina bi sorkuntza-ildo nagusiren inguruan garatu zen: batetik, bereizketa-kanpaina bati lotutakoa, eta bestetik, segmentazio-kanpaina bati lotutakoa. Lehenengoa irudi-kanpaina bateko sormen propioa izan zen, Espainiako bizimodua Espainiako helmuga turistikoaren bereizgarri gisa erakustea asmo zuena. Bigarrena, produktu-kanpaina bati lotutako sormena zen; eta bertan, Turespañak sustatu nahi zuen produktu-zorroko elementu desberdinak erakusten ziren.

I need Spain (2010-2016)

Spain Addicts 2011

Ohiko komunikabideetan publizitate-estrategia indartzeko asmoz, Turespañak 2011ko ekainean komunikabide digitaleko komunikazio-kanpaina bat jarri zuen abian. Kanpainaren ardatza Espainia turisten artean leialtasun handiena duen munduko lehen helmuga izatea zen, Espainia bisitatzen duten 53 milioi turista atzerritarren % 85 berriro etortzen delako. Datu hori sare sozialetan azaldu zen, eta kanpainak, euren esperientzia pertsonalen bidez, erabiltzaileei Espainia markaren enbaxadore izateko aukera eskaintzen zien kontu bat eduki zuen. Horretarako, www.ineedspain.com plataforma sortu zen, esperientziak argazki, bideo eta mezuen bidez partekatu ahal izateko.

Spain Addicts 2011

“España es parte de ti” kanpaina (2017-2020)

2017ko ekainaren 30az geroztik, Turespañak sorkuntza berri bat du nazioarteko publizitate-kanpainetarako: «Espainia zure parte da». Gurean kalitatezko turismoa sustatzea helburu duen kanpaina.

Kanpainaren xedea publiko kosmopolita da, Turespañaren Marketin-plan estrategikoaren helburu taktikoa; joera-jartzailea den kontsumitzailea, bidaiatzen duen helmugan gastatzeko joera handia duena, eta esperientzia-jarduerak egiteko ohitura oso handia duena: artea eta kultura, erosketak, enogastronomia, hiri-turismoa, gaueko aisialdia eta xarma bereziko bide de eta ibilbideak egitea.

Kanpaina honen bidez, turista kosmopolita hori erakarri nahi dugu, Espainiaren irudirik atsegin eta harreratsuena erakutsiz, eta oinarrizko hiru helburu bilatuz:

- Garrantzitsua izatea, mezuak etor litezkeen turisten interesen arabera segmentatuz;

- Sinesgarria izatea, benetako Espainia bat erakutsiz, gure xede-segmentuarentzat hain ezaguna ez dena, baina Espainiaren irudi liluragarri eta aspiratzailea erakusten duena, ohiko irudietatik urrun dagoena; eta

- Aniztasuna eskaintzea, esperientzia paregabearen eta kalitatezkoaren barruan, bisitatzen gaituzten turisten motibazio anitzak asetuko dituena.

Kanpainaren leloa «España es parte de ti» da, bisitaria joan ondoren bisita bat turistarengan nola barneratzen den eta herrialdearen zati bat (helmuga bat, produktu bat, esperientzia bat) bere baitan gelditzen den aipatzen du; eta horrela, erakutsitako polaroiden moduko keinuz adierazita, turista agertzen den atzealdeko pasaia bere arropari edo euren soslaiari itsatsita geratu dela ikusten da. Lemak kanpainaren helburuak betetzen ditu honako hauei esker:

- Jatorrizko merkatuen dibertsifikazioa: hizkuntza eta kultura mendebaldeko merkatu helduenetako 22 hizkuntzetara (ingelesa, alemana, frantsesa, italiera, nederlandera, portugesa…), merkatu nordiko, eslaviar eta ekialdeko Europako merkatuetara (suediera, daniera, norvegiera, finlandiera, errusiera, txekiera, poloniera…), Asiako merkatuetara (japoniera, mandarinera, koreera, hindua), baita arabiar, turkiar eta hebrear merkatuetara ere egokituta. Itzultzeaz gain, merkatu igorle bakoitzari kulturalki egokitzen zaion lehen kanpaina izan zen, mezua, aktoreak eta atzealdeak aldatuta. Testuen itzulpen hutsetik askoz harago doan kultur-egokitzapeneko lana egin da.

- Sinesgarria izatea, benetako Espainia bat erakutsiz, gure xede-segmentuarentzat hain ezaguna ez dena, baina Espainiaren irudi liluragarri eta aspiratzailea erakusten duena, ohiko irudietatik urrun dagoena; eta

- Produktuen eta helmugen dibertsifikazio geografikoa: ekoizpen-ahalegin handia egin zen, 25 hiritako 50 leku baino gehiagotan eta 500 aktore eta figurante baino gehiagorekin filmatu eta argazkiak ateraz, Turespañak egindako proiektu konplexuenetako bat bilakatu zen. Produktu hauek ditu: gastronomia, artea eta kultura, hiri-turismoa, Kostaldean atseden hartzea, landa-helmugak, ibilbideak, gaueko aisialdia, ongizatea, erosketak, enpresa-turismoa, kirolarekin eta naturarekin lotutako turismoa, hizkuntza-turismoa, eta lehen aldiz Halal turismoari eskainitakoa.

2020ko nazioarteko publizitate-kanpaina: Back to Spain

2020ko nazioarteko publizitate-kanpaina: Back to Spain

2020an, munduak osasun-, ekonomia- eta gizarte-krisi bat jasan zuen, turismoaren sektorean aurrekaririk gabeko eragina izan zuena.

Espainiak, oporretako turismoaren munduko helmuga nagusienak, pandemiaren ondorio horiek are bortitzago jasan ditu, ahal bada behintzat.

Hori dela eta, 2020ko udan TURESPAÑAk publizitate-kanpaina bat jarri zuen abian, eta etori zitezkeen turistei Espainian oporra egitea apustu segurua izaten jarraitzen zuela jakinarazi zien.

2019an, 84 milioi turista inguruk bisitatu gintuzten, zifra garrantzitsua, dudarik gabe, baina are gehiago europarren % 50ek 10 aldiz edo gehiagoz bisitatu gaituela jakiteak. Espainiara datorrenak, errepikatu egiten du.​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Datu horiek erdigunean jarrita, kontzeptua garatu zen.

2020ko nazioarteko publizitate-kanpaina: Back to Spain

Back to Spain

Batez ere Espainia bigarren etxea dela sentitzen duten turistei zuzenduta zegoen, Espainiako helmugekin lotura emozionala dutenei, non esperientzia paregabe eta ahaztezinak bizi izan dituztenei, oroitzapen onenak dituzten lekua. Turista horrentzat Espainia oporren sinonimo da, urteko sasoirik onena heldu da, eta ESPAINIARA itzultzeko garaia da.

TURESPAÑAk sormen oso emozionalaren aldeko apustua egin zuen. Pieza bakoitzak turistek desiratzen dituzten eta urtez uzte gure artera etortzen diren emozioak transmititzen zituen, are gehiago desiratzen diren emozioak, ahal bada, pandemiak bizitako hilabete gogorren ostean. Espainiak erlaxazioa, lasaitasuna, dibertsioa, deskonexioa, «zure denboraz eta zure ingurukoez» gozatzea… eskaintzen dizu.

Kanpaina gure eskaintza, ezaugarri eta helmuga turistikoen aniztasuna eta aberastasuna islatzen duten 10 pieza grafikoz osatuta dago, hainbat helburutara zuzenduta, profil soziodemografiko eta motibazio anitzak dituztenak.

Kanpaina funtsean hedatu zen komunikabide digitaletan mezuaren esparruan zehaztasun handiagoa lortzeko, herrialde igorleari zein xedeari egokituz, gehien erlazionatutako sormen horiek aurkeztuz.

Estrategia digitala komunikabideetan eta sare sozialetako inpaktuekin osatzen da, nazioarteko turistei jakinarazteko: «zuen zain gaude, iritsi da itzultzeko ordua».

Back to Spain

Back to the Canary Islands

2020ko udazkenean, eta Kanarietan eta Europako iturri-merkatuen artean korridore turistiko seguruak ireki ostean, kanpainaren kontzeptuari ekin zitzaion Kanarien helmugara zentratzeko.

Europako merkatu helduei zuzenduta, bere pieza grafikoek Kanarietako turismo-eskaintzaren zabaltasuna erakusten zuten, target hauei zuzenduta: atseden hartzeko eguzkia eta hondartza, kirola egiteko eguzkia eta hondartza, bizimodua eta natura.

Back to the Canary Islands