Turespañaren publizitate-estrategia

TURESPAÑAren Marketin-zuzendariordetzak kudeatzen duen marketin-tresna garrantzitsuenetako bat, zalantzarik gabe, PUBLIZITATEA da, zentzu zabalean ulertuta, ordainpeko euskarrien bidez egiten diren ekintza guztiak, erakundearen baliabide propioak eta PR ahaleginen ondorioz lortutako komunikabideak.

TURESPAÑAren PUBLIZITATE estrategia zutabe hauetan oinarritzen da:
 
- Lehenik eta behin, publizitatea modu koordinatuan eta osagarrian erabiltzen da inbound marketin-estrategiekin, komunikazio-helburuen, merkatuen eta audientziaren arabera.
- Bigarrenik, kanal digitalak ohiko komunikabideen gainetik (inprimatutako publizitatea, kanpoko edo OOH publizitatea, irratia eta telebista) nagusitasuna. 
- Hirugarrenik, «full tunnel» printzipioan oinarritzen da, hau da, erabiltzailea «salmenta-inbutua» deritzonaren fase guztietan eragiten saiatzen da, erabiltzailea dagoen fasearen arabera publizitate-eredu bat edo beste batekin.
- Azkenik, TURESPAÑAren publizitate-estrategiak helmugak Espainia turismo-markaren babesean integratzeko duen bokazioa nabarmentzen du, kooperatiba- edo komarketin-kanpainak sustatuz.
 
Alderdi horietan sakonduko dugu; gure publizitate-ahaleginak bideratzen ditugun ekosistema digitalari dagokionez, sare sozialetako publizitatea eta VOL nabarmentzen dira batez ere. Display programazio-publizitatea protagonismoa galtzen ari da publisher jakin batzuekin zuzeneko akordioekin alderatuta, ulertzen baitugu marka eraikitzea modu ezberdinean kontsumitzen diren edukien bidez egiten dela (adibidez, bideo, editorial edo irudi-galeria bidez). Ikusleen erosketa programatikoari eusten diogu display ez den beste formatu batzuetan, funtsean, edukietan modu organikoagoan eta ez hain inbaditzaileagoan integratzen diren editorialak (jatorrizko publizitatea).
Erabiltzailea dagoen «salmenta-inbutuaren» fasearen araberako kanpaina-tipologiei dagokienez, hiru kanpaina mota definitzen ditugu:
 
1. Inbutuaren goialdean dauden erabiltzaileei eragiteko –inspirazio-faseko bezeroaren bidaiaren edo customer journey-ren ikuspegitik– «Branded content kanpainak» deritzegu, eta horrekin bat egiten dugu hainbat nazioarteko prestigio aitortua duten publisher-ak (titulu handiak, bizimodu-aldizkariak, bidaia-aldizkariak…). Kanpaina hauek marka modu nabarmenean eraikitzeko eta kokatu nahi ditugun balio eta ezaugarri ezezagunak nabarmentzen dituzte, hala nola jasangarritasuna edo kultura eta ondarea.
2. Hausnarketa fasean dauden erabiltzaileei eragiteko, «publizitate-oroitzapena» deitzen ditugun kanpainak eta dagoeneko ezagutzen gaituzten eta hausnarketa-fasean dauden, baina oraindik bidaia erosi ez duten, erabiltzaileengan eragina duten kanpainak planifikatzen ditugu. Kanal digitaletan, batez ere sare sozialetan, garatzen diren kanpainak dira, eta audientziak erostearen bidez ere planifikatzen dira (publizitate programatikoa).
3. Azkenik, inbutuaren azken fasean dauden erabiltzaileei eragin eta «ideiaz aldatzea bultzatzeko» kanpainak egiten ditugu inbentarioa eta eskaintza zehatz bat duten operadoreekin, funtsean OTAekin eta airelineekin, eta maila txikiagoan Tour-operadoreekin. Kanpaina horiei «salmentetarako laguntza» kanpaina deitzen diegu.
 
Azkenik, publizitatean inbertsioa murriztu den urte batzuk igaro ondoren, helmugekin lankidetza-kanpainak berreskuratu ditugu, aipatutako hiru motetan -branded content, publizitate-oroigarria eta salmentarako laguntza-, nahiz eta azken horietan areagotu den gehien helmugetako parte-hartzea.
 
Gure ustez, nazioarteko merkatuetan, batez ere iraupen luzekoetan eta gorantz doazenetan, Espainia turismo-markaren babesean dagoen publizitate bateratua indartsuagoa da eta balioa ematen du. Mezuak bateratzeko, iragarkien zarata murrizteko eta ospe handiagoa sortzeko aukera ematen du. 
 
BRANDED CONTENT kanpaina kooperatiboei dagokienez, edukiak sortzen dituzten National Geographic, Conde Nast Group (Vogue, Conde Nast Traveler, AD, VanityFair…), Hearst Group (Cosmopolitan, ELLE, Harpers Bazaar…) bezalako izen handiko publisherrekin lan egiten dugu, guretzat berariaz edukia sortuta (batez ere digitalai, baina baita inprimatuta ere), eta gero beren eta TURESPAÑAren eta helmuga kolaboratzaileen kanaletan areagotzen dena. Ekoizpena Turespañak finantzatzen du eta komunikabideen plana proportzionalki Turespañak eta helmuga kolaboratzaileek finantzatzen dute, hedabideen deskontu handiak lortuz (% 45erainokoa).
 
Azkenik, salmentara bideratutako kanpaina kooperatiboetan, COOP deitzen ditugunetan, OTA, metabilatzaile eta nazioartean presentzia handia duten beste bitartekari batzuekin lan egiten dugu (esaterako, EXPEDIA, TRIPADVISOR edo C-TRIP) helmugan egindako inbertsioa hirukoiztea ahalbidetzen duen eredu batekin, reporting eta neurketa hobetuta (tracking-pixel baten bidez) eta dagoeneko erosketa-fasean dagoen helburu kualifikatu baterako sarbidea bermatzen digu. 
 
Kanpaina «orokor» horiez gain, kanpaina zehatzak garatzen ditugu helmuga jakin batzuk kokatzeko gure publizitate-ahaleginak areagotzeko (adibidez, Errusiako turismoaren jaitsiera arintzeko Katalunian edo, sumendia aktibatu zenean, La Palman nazioarteko turismoaren jaitsiera arintzeko) edo zenbait produktu eta esperientzia turistiko areagotzeko (azkena, 2023an Picassoren heriotzaren 50. urteurrena gogora ekartzeko abian jarritako kanpaina).