Online marketina

TURESPAÑAren marketin digitalaren estrategiaren helburu nagusia Espainia segmentu kosmopolitarentzat turismo-helmuga erakargarri gisa kokatzea da. Espainiako marka turistikoa oso lotuta dago «eguzkia eta hondartza»-ren balio-proposamenarekin eta hori aldatu nahi dugu online marketin-tresnen bitartez.

Hori lortzeko, TURESPAÑAn marketin digitalaren estrategia bat diseinatu dugu, eta hauek dira zutabeak:- Full funnel strategy, nahiz eta «upper funnel-ek» pisu zehatza izan- «Customer journey» fasearen araberako tresnak hautatzea- Content is King. Edukien marketina- Big data, bai plangintzan, bai emaitzak neurtzean- B2B eta B2Crako tresna ezberdinen hautaketa.Ahalegin handienak upper funnel-en (arreta eta interesa) egiten diren arren, ez gara fase horietara mugatzen, eta full funnel strategy lantzen ari da, plangintzaren, erosketaren, fidelizazioaren eta preskripzioaren faseetan ere eraginez.Gure estrategiaren gakoetako bat, hain zuzen, fase horietako bakoitzean egokienak diren tresna zehatzak erabiltzea da, adibidez, publizitatea awareness fasean eta sare sozialak preskripzio--fasean edo posta elektroniko bidezko marketina fidelizazio- eta preskripzio-fasean.Bestalde, zeharkako elementu gisa azpimarratzen dugu edukien marketinaren garrantzia. Gure estrategia digitalak edukien hautaketa zaindua dakar, bai gure edukia bai hirugarrenena, eta hori tresna guztietan dago aplikagarri.Azkenik, big dataren garrantzitik abiatzen gara, bai ekintzak planifikatzeko, bai emaitzak neurtzeko.PLANGINTZAri dagokionez, gure estrategiak hipersegmentazioa dakar, eta, horretarako, big datak, behar bezala erabilita, kosmopolitak non dauden jakitea eta eduki egokiarekin, une egokian eta formatu egokiarekin harritzeko.EMAITZAK NEURKETAren alorrean, marketin digitalaren ohiko neurketa erabiltzeaz gain (horretarako KPIen konglomeratu sofistikatua sortu dugu, bai orokorrak bai merkatuka), gure online ekintzen ROIa neurtzen dugu, bai gure euskarrietan, bai ordainpekoetan, bilaketei eta hotel eta hegazkinen erreserbei dagokienez, bai eta hotelen gutxi gorabeherako gastua ere.Azkenik, nabarmendu online tresna ezberdinen erabilera, B2Cren B2B marketina bereiziz.B2B marketinari dagokionez, oinarrizko bi tresna nabarmendu behar dira: online prestakuntza eta harremanen marketina.Baina TURESPAÑAren marketin digitalaren estrategiak protagonista argia du azken bezeroa, turista kosmopolita, eta zentzu honetan erabiltzen ditugun tresna gehienak B2C marketinekoak dira. Xehetasunik izan gabe, honako hauek aipa daitezke: online publizitatea, marketina soziala, harreman marketina (P2P marketin aldera), edukien marketina edo web-marketina.